חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

אוטובוס התיירים של אוסלו (Oslo Hop-On Hop-Off Bus Tour)

העיר הציורית אוסלו, בירתה של נורבגיה, משלבת בתוכה מבנים ארכיטקטוניים מודרניים, פארקים ירוקים רחבי ידיים, שלל רחב של מוזיאונים מרתקים ועוד מלא אטרקציות מהנות. בין אם אתם מגיעים לעיר ליום אחד של הפוגה מהפיורדים המרהיבים של נורבגיה או בין אם תגיעו לסופ"ש לחקור את העיר עצמה, אוסלו מציעה כל כך הרבה חוויות ואטרקציות, ולא תרצו לבזבז זמן יקר על התניידות מורכבת בתחבורה ציבורית. אז בואו נכיר את פתרון הקסם של העיר, שמשלב התניידות נוחה עם חוויה בפני עצמה- אוטובוס התיירים של אוסלו- שנקרא "הופ הופ און הופ אוף".

אוטובוס התיירים הופ-און הופ- אוף (Hop-on Hop-off)- מה זה אומר?

אוטובוס התיירים נחשב לאטרקציה פופולארית בערים רבות בעולם, שנועדה לספק דרך נוחה וגמישה למבקרי ערים שונות לחקור את העיר והאזור בהם מבקרים בנוחות ובקצב שלהם. 

אוטובוס תיירים הוא למעשה אוטובוס דו קומתי שעוצב ונבנה במיוחד לחוויה זו. האוטובוס מורכב מקומה תחתונה סגורה, ומקומה עליונה פתוחה המספקת נוף יפהפה של העיר בזמן הנסיעה. 

האטובוסים נוסעים במסלול מוגדר המכסה את האטרקציות וציוני הדרך המרכזיים בעיר. הקונספט פשוט- לאחר קניית כרטיס חד פעמי, הנוסעים יכולים לעלות ולרדת מהאוטובוס בכל אחת מהתחנות, מתי שירצו במסגרת שעות הפעילות של הקו, ובכך להתנייד בקלות בין האטרקציות והאתרים הפופולאריים בעיר.

האוטובוסים פועלים לכל אורך היום, ובעת קניית הכרטיס אתם אלו שבוחרים את פרק הזמן- יום או יומיים. 

אוטובוס התיירים מאפשר לכם להגיע לשלל האטרקציות בעיר מבלי לבזבז זמן על תחבורה ציבורית מסובכת או סכומים גבוהים על מוניות, וכן האוטובוסים הפתוחים מספקים נסיעה נפלאה ופנוראמית בעיר בה אתם מבקרים.

היתרונות באוטובוס התיירים של אוסלו:

גמישות: אוטובוס התיירים מאפשר לכם להתאים אישית את מסלול הטיול שלכם בהתאם לתחומי העניין וללוח הזמנים שלכם- תוכלו לרדת בכל אטרקציה שתבחרו ולבלות בה כמה זמן שתרצו.

הדרכה:  אוטובוס התיירים של אוסלו מספק מדריכי אודיו בשפות שונות, ביניהן באנגלית (אין עדיין בעברית). מדריכי האודיו מספקים מידע מרתק על האתרים בהם עוצר האוטובוס, שהם שלל האתרים הפופולאריים בעיר.

סדר בבלאגן: אוטובוס התיירים מסדר את הבלאגן שבהתניידות בתחבורה ציבורית, שעלולה להיות מורכבת ומעיקה- אין צורך לפתוח מפות או להסתבך בתחנות החשמלית, המטרו או האוטובוסים, מכיוון שהאוטובוסים פועלים במסלול מוגדר עם תחנות ייעודיות, ויביאו אתכם כמעט לכל האטרקציות המרכזיות בעיר. 

חוויה חסכונית: את כרטיס האוטובוס קונים פעם אחת, והוא כולל נסיעות בלתי מוגבלות באוטובוסים למשך הזמן שתבחרו (24 או 48 שעות). 

מושלם עבור משפחות: עבור משפחות עם ילדים, חווית ההתניידות בתחבורה ציבורית בעיר עלולה להיות מורכבת וקשה, ואוטובוס ה Hop-on Hop-off מציע חוויה פשוטה ונוחה, וכן מספק עניין לילדים שיוכלו ליהנות מנסיעה מהנה ומיוחדת באוטובוס צבעוני עם קומה פתוחה.

Oslo: Hop-On Hop-Off Bus Tour
דרך התניידות כחוויית ביקור- אוטובוס התיירים של אוסלו

מסלול אוטובוס התיירים של אוסלו:

אוטובוס התיירים של אוסלו ייקח אתכם לביקור בשלל האתרים והאטרקציות של העיר, מאתרי מרכז העיר ועד לאתרים המרוחקים יותר. לאוטובוס 9 תחנות, שעוצרות בסמיכות לאתרים שונים בעיר. הנה מפת העצירות והאתרים שתוכלו לבקר בעיר באמצעות אוטובוס התיירים:

עצירה ראשונה: התיאטרון הלאומי, הארמון המלכותי ורחוב קארל יוהאנס:

התיאטרון הלאומי של אוסלו (The National Theatre in Oslo): התיאטרון הלאומי באוסלו, Nationaltheatret, הוקם בשנת 1899 והוא מהווה סמל בולט למורשת התרבותית של העיר ושל המדינה. כבר מרחוק תוכלו לזהות את הארכיטקטורה הייחודית של התיאטרון, שהיא חלון ראווה מפואר לארכיטקטורה הניאו- קלאסית. התיאטרון פעיל עד היום, והוא מעלה מופעים של קלאסיקות בינלאומיות לצד יצירות עכשוויות מודרניות. 

הארמון המלכותי של אוסלו (The Royal Palace in Oslo): הארמון המלכותי, המכונה Det Kongelige Slott בנורבגית, הוא אחד מציוני הדרך המפוארים של העיר. הארמון נבנה במחצית הראשונה של המאה ה-19 כמעונו של המלך צ'ארלס השלישי, והוא משכנו הרשמי של מלך נורבגיה כיום, האראלד החמישי, שמולך על המדינה מאז שנת 1991. הארמון מוקף בגנים יפהפיים מטופחים ומתהדר בחזות אלגנטית, והוא המקום המושלם להתחיל בו את הביקור בעיר היפה, ולהתפעל מעולם המונרכיה של נורבגיה.

רחוב קארל יוהאנס (Karl Johans Gate): רחוב קארל יוהנס נחשב לרחוב הראשי של העיר, ובו תמצאו חנויות, בתי קפה, מסעדות ושלל אטרקציות נפלאות. הרחוב תוסס לאורך כל שעות היממה, ואסור לכם לפספס ביקור בו.

Oslo: Hop-On Hop-Off Bus Tour
התיטארון הלאומי של אוסלו
Oslo: Hop-On Hop-Off Bus Tour
רחוב קארל יוהנס השוקק

עצירה שנייה: רובע מיורסטואן

רובע מיורסטואן (Majorstuen): רובע מיורסטואן הוא רובע שוקק ואמיד בעיר, בו תמצאו מגוון מסעדות, חנויות בוטיק ואטרקציות שונות. אל תפספסו ביקור ברחוב הראשי של הרובע, רחוב Bogstadveien.

עצירה שלישית: פארק פרוגנר

פארק פרוגנר (Frognerparken): פארק פרוגנר הינו אטרקציה מספר אחת ברובע מיורסטואן, פארק עירוני רחב ידיים המשתרע על שטח של 45 דונם, בו תמצאו מדשאות, פינות ישיבה, מבנים היסטוריים וגן ורדים יפהפה. הפארק הינו מקום מצוין לטיול פסטורלי, פיקניק ביום שמשי או פעילות ספורטיבית מהנה.

גולת הכותרת של הפארק הינה גן הפסלים שלו (Vigeland Park), גן הפסלים הגדול בעולם שנוצר על ידי אמן בודד, גוסט ויגלנד. הפארק מכיל למעלה מ-200 פסלים מעוצבים, עשויים ברונזה, סלעי גרניט או ברזל, ואלו מציגים את רגשות האדם ואת החיים בעולמנו. הפסל המפורסם בפארק הוא פסל "המונולוית" (The Monolith), פסל אבן מרהיב המורכב מ-121 דמויות אנושיות השזורות זו בזו.

עצירה רביעית: המוזיאון לתולדות התרבות הנורבגית

המוזיאון לתולדות התרבות הנורבגית (Norwegian Museum of Cultural History): מוזיאון פתוח מרהיב, שנחשב לאחד מהמוזיאונים הפתוחים הגדולים והעתיקים בעולם. המוזיאון מציע הצצה מרהיבה להיסטוריה הנורבגית, עם יותר מ-150 מבנים ובתים המספרים לנו כיצד חיו הנורבגים הקדומים. לצד המבנים המרתקים תמצאו גם תערוכות המציגות פרטי אספנות, אמנות עממית, תלבושות מסורתיות ועוד שלל מיצגים ותערוכות.

עצירה חמישית: מוזיאון ספינות הוויקינגים

מוזיאון ספינות הוויקינגים (Viking Ship Museum): מוזיאון הספינות הוויקינגיות מציג למבקריו שלוש ספינות וויקינגיות מהמאה ה-9 לספירה שנתגלו בסביבות העיר אוסלו. מלבד הספינות העתיקות המוזיאון מציע פרטי אספנות וממצאים מתקופת הוויקינגים, המספקים הצצה מסקרנת לעולמם ולמנהגיהם.

חשוב לדעת- מוזיאון ספינות הוויקינגים נמצא בשיפוצים מאז שנת 2021, ויש להתעדכן לפני ביקורכם האם המוזיאון פתוח לקבלת קהל.

עצירה שישית: מוזיאון קון- טיקי, מוזיאון פראם והמוזיאון הימי

מוזיאון קון- טיקי (Kon-Tiki Museum): מוזיאון קון-טיקי מתאר את מסעותיו המרהיבים של החוקר הנורווגי ת'ור היירדאל (Thor Heyerdahl). המוזיאון מספר למבקריו על מסעותיו הנועזים באמצעות תערוכות מרתקות המכילות אוספים ממסעותיו.

מוזיאון פראם (The Fram Museum): מוזיאון מרתק שמתעסק בעולם המחקר ומציג לראווה ספינת עץ ששימשה חוקרים נורבגים מפורסמים במסעותיהם אל הקוטב הצפוני. במוזיאון תוכלו להתרשם מפנים הספינה המרהיבה וללמוד על האתגרים ותנאי האקלים הקשים עמם התמודדו החוקרים במהלך מסעותיהם המסוכנים. 

המוזיאון הימי (Maritime Museum): מוזיאון מקסים שמוקדש לעולם הימי של נורבגיה. המוזיאון מספק עדות לקשר העמוק בין העם הנורבגי לים, ומציג תערוכות המתעסקות בבניית ספינות, בארכיאולוגיה ימית, אמנות ימית ועוד שלל מיצגים מעניינים. 

עצירה שביעית: טרמינל השיט של אוסלו- בקרבת טירת אקרשוס, בית העירייה ומרכז נובל לשלום.

טרמינל השיט של אוסלו (Oslo Cruise Ship Terminal): מטרמינל השייט יוצאות ספינות וסיורי שייט לערים השונות במדינה ומחוצה לה. הטרמינל ממוקם בסמוך לאטרקציות שונות כמו טירת אקרשוס (Akershus Festning) העתיקה, בניין העירייה של אוסלו ומרכז הנובל לשלום.

עצירה שמינית: בית האופרה של אוסלו

בית האופרה של אוסלו (Opera House Oslo): בית האופרה של אוסלו, שמשמש כמרכז אופרה ובלט, נחשב לאחד מהמבנים הייחודיים בעיר. מדובר על יצירה ארכיטקטונית מודרנית, שנועדה להידמות לקרחון שמגיח מהמים. ניתן לבקר בבית האופרה המרהיב ולעלות למפרסת התצפית שמספקת נוף פנוראמי אל עבר העיר אוסלו וסביבתה.

עצירה תשיעית: התחנה המרכזית של אוסלו 

התחנה האחרונה של אוסלו ממוקמת במרכז העיר, בסמוך לתחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים המרכזיים בעיר. האזור נחשב לאזור שוקק, מלא בחנויות ומסעדות, ותוכלו למצוא בו אטרקציות ואתרי חובה כמו הקתדרלה של אוסלו, מוזיאון הפרדוקס וקניון Oslo City.

אוטובוס התיירים של אוסלו- מידע חשוב:

התחנה הראשונה ממוקמת ליד התיאטרון הלאומי של אוסלו (The National Theatre in Oslo), אך ניתן לעלות בכל תחנה במסלול.

האוטובוסים פועלים בין החודשים מאי- אוקטובר בלבד.

שעת יציאת האוטובוס הראשון הינה 9:30 בבוקר מהתחנה הראשונה, ושעת יציאת האוטובוס האחרון מהתחנה הראשונה הינה 16:00.

תדירות האוטובוסים- כל 30-60 דקות.

ניתן להזמין כרטיס ל24 שעות או ל48 שעות.

יש להזמין את כרטיסי האוטובוס מראש. 

שימו לב: מסלולי האוטובוסים וכן שעות פעילות האוטובוס משתנים מעונה לעונה ולכן מומלץ להתעדכן בשעות ובמסלולי האוטובוס באתר האינטרנט הרשמי של חברת האוטובוסים.

לסיכום, אוטובוס התיירים של אוסלו לא רק יספק לכם דרך התניידות מעולה, אלא יספק לכם את חווית הביקור המושלמת. האוטובוס ייקח אתכם מאטרקציה לאטרקציה, ממוזיאון למוזיאון, ובכך יחסוך לכם את הכאב ראש הכרוך בהתניידות בתחבורה ציבורית, ובנוסף יספק לכם נופים של 360 מעלות בזמן הנסיעה מהקומה העליונה הפתוחה. אז למה אתם מחכים? הזמינו כרטיסים וצאו לגלות את העיר אוסלו בדרך הכי נוחה שאפשר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן