חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אי הציפורים נורבגיה

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

אי הציפורים Runde נמצא פחות כ-80 ק"מ מהעיירה אולסון (Ålesund) זו שמורת טבע שבתקופת הקינון (מאי, יוני, יולי, אוגוסט) מילוני ציפורים נודדות ועוד אלפי חיות כנף מיוחדות. שווה ביקור!

אי הציפורים הוא אי קטן הממוקם מול חופי נורבגיה, באוקיינוס הארקטי. הוא חלק מהארכיפלג של סבאלברד והוא ביתם של מגוון מיני ציפורים, לרבות הגילמוט של ברוניך, קגיטלית, קציצה שחורת רגליים, שחף זדוני ופולמר צפוני. האי הוא חלק משמורת הטבע נורדאוסט-סבאלברד, שהוקמה ב-1973 כדי להגן על אוכלוסיית הציפורים המקומית ובית הגידול שלה. אי הציפורים משמש גם כמקום רבייה חשוב של עופות ים למינים כמו פאן אטלנטי,

Runde, אי קטן הממוקם מול חופי נורבגיה, הוא ביתה של אחת ממושבות הציפורים הגדולות באירופה. אי הציפורים רונדה, כפי שהוא מכונה בדרך כלל, הוא גן עדן לצפרות ולחובבי טבע כאחד. האי הוא ביתם של אלפי עופות ים כמו פאפינים, גווילמוטים, תער וקטטיות. יש בו גם מגוון עשיר של צמחים ושפע של חיים ימיים. אי הציפורים Runde מספק למבקרים חוויה בלתי נשכחת המאפשרת להם להכיר מקרוב כמה מהציפורים היפות בעולם. המבקרים יכולים לחקור את שבילי האי או לצאת לסיורי סירה סביב היקפו כדי להתבונן מקרוב עוד יותר על תושביו. עם מיקומו הייחודי והנוף המדהים שלו, אי הציפורים Runde בנורבגיה הוא יעד אידיאלי לכל חובב טבע המחפש לחוות משהו מיוחד באמת.

רונדה הוא אי הממוקם מול חופי נורבגיה, הידוע באוכלוסיית עופות הים הגדולה שלו. זהו יעד פופולרי עבור צופי ציפורים וחובבי טבע, מכיוון שהוא ביתם של למעלה ממיליון עופות ים מיותר מ-200 מינים שונים. האי הוכרז כאזור מוגן על ידי ממשלת נורבגיה וכעת הוא מנוהל על ידי האגודה הנורבגית לצפרות. Runde מציעה למבקרים הזדמנות ייחודית לצפות ביצורים היפים הללו בסביבתם הטבעית, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור אוהבי חיות בר וצלמים כאחד.

איך מגיעים לאי הציפורים

אם אתם מחפשים הזדמנות לחקור את המקום המדהים הזה, אז יש כמה דרכים להגיע לאי הציפורים בנורבגיה. אתה יכול לקחת מעבורת מאלסונד או מולדה, או שאתה יכול לטוס ישירות לשדה התעופה Runde. משם, זה רק במרחק נסיעה קצר! תוכלו גם להצטרף לסיור מודרך או לשכור רכב ולחקור את האי בעצמכם.

הדרך הטובה ביותר להגיע לאי רונד היא באמצעות סירה מאלסונד, נורבגיה. ישנם שירותי מעבורות רבים המציעים טיולים לאי, כמו גם סיורים בסירה שייקחו אתכם ברחבי האי כך שתוכלו לחוות את כל מה שיש לו להציע.

בפוסט זה נודיע לכם על המקומות והפעילויות המרתקים ביותר באי הציפורים נורבגיה. אחד המקומות הטובים ביותר בדרום נורבגיה לצפייה בציפורים הוא על החוף הדרום מערבי של ליסטה, ליד סטאוונגר.

הריכוז הגדול האחר של עופות הים נמצא על האי אלסונד שבדרום-מערב המדינה, ליד העיר סטבנגר. ישנם בנים באזורים אחרים בדרום נורבגיה, כולל לובונד, הלגלנד, רונדה וחאלונד, כולל טרומס, היאלמר והאי הדרומי ביותר בנורווגיה.

לטייל לגוקסייר בצידו הצפוני של האי או לקחת את המעבורת סולאפיורד ולהמשיך לאיים. ברגע שאתה שם, עקוב אחרי כביש ראשי בלבד לנכס שבו תוכל להחנות את רכבך ליד הציפורים והמצוקים.

אם אתה לא יכול לראות ציפורים כל כך טוב

אתה עדיין יכול לראות אותן מהדרך, אבל מדריך מקוון לנורבגים ילידים יגיד לך שזה הליכה קלה אל הציפורים והמצוקים. אתה יכול גם לצאת לטיול לשם כדי להבין טוב יותר את הטבע של אי הציפורים והציפורים שלו.

יש ציפורים רבות

ואם המזל הוא לצדך, אתה יכול לראות רצי מים, איידרים ואפילו נשרים. אתה יכול לעשות טיול לצפייה בפיורד וארנג'ר בנורווגיה או לצאת לזלצ'פלט שבמעגל הארקטי. יש סיכוי טוב שתצלם סקואות ארוכות זנב ופסיפס אדום גרון. במהלך היום יש לכם אפשרות לבקר בכמה נקודות תצפית על ציפורים. האי מפורסם בזכות יותר מ -80 מינים של עופות רבייה, כולל נשרים לבנים, ומציע אזור ביצות בו מניח הסקווה הגדולה את צעיריה. שחפים קטנים מגיעים בכל הצורות והגדלים, כמו גם מגוון עופות דורסים כגון עידנים, רצי מים ושחפים.

ל- Hornoya מספר זוגות רבייה המקננים במקומות שונים באי

אך אם תגיעו לשם בקיץ תוכלו לראות גם ציפורים בוגרות וציפורים צעירות. צופי ציפורים מכל רחבי העולם נוהרים אל הורנויה באביב ובקיץ כדי לצפות בעופות הים בשלב הרבייה שלהם. יש גם מספר גדול של עופות דורסים כמו עידנים, רצי מים ועופות מים. למרבה הצער לא ראינו אף אחד מהם, אך ישנם מינים רבים אחרים של נשרים וציפורים אחרות, כמו גם מגוון עופות קטנים כמו הסקואה הגדולה והסקואה הגדולה.

החדשות הטובות הן שציפורים אלה מצויות בכל רחבי נורבגיה

כך שאינך צריך לנסוע רחוק כדי לראותן. אם אתה רוצה ברווזים, אתה צריך לחפש אלפי אוקן של ארבעה מינים שמסתובבים בין העשבים והלופטים בכל רחבי האי, כמו גם מספר ציפורים קטנות.

אם ביליתם זמן באינארי בלפלנד הפינית, ההחלטה לנסוע 5 שעות לוורדו לראות את הציפורים על הצוקים היא קלה.

בואו נודה בזה

אין ציפור חמודות יותר, אבל במקור היה הלופין הסיבה העיקרית שרציתי לבקר בציפורים על צוקי האי הורנויה. מעולם לא ראיתי ממש פאפינים, אז קלטתי את הצצה ראשונה לעוף הים הזה, או ל"פופין ". נסענו שוב כדי לפספס את הנקודה בה היינו באי הציפורים יום קודם. חתכנו את היער וחתכנו לחוף קטן, רק כמה מאות מטרים מהחוף, ושוב פנינו לעבר המצוק המשקיף לים.

לעתים קרובות הייתי מוקסם מהציפורים האלה וראיתי אותן בעבר, אבל אף פעם לא ממש מצאתי אותן במקום שהן מתרבות גם עד שראיתי אותן.

לנורבגיה יש תנאים המאפשרים מגוון מגוון של ציפורי בר

וזה כנראה הופך אותה לאחת המדינות המגוונות ביותר מבחינת בית הגידול. ישנם גם כ 200 ציפורים נדירות הנודדות לחלקים שונים של סקנדינביה בתקופות מסוימות בשנה. הם נמצאים בכל רחבי הארץ, אך במיוחד בחלקה הצפוני של נורבגיה, שם הם מתרבים.

הנפוצים ביותר הם המורה המצויה ומור החבתי העבה, המהווים כמיליון ציפורים שתראו על האי. מלמולי המקור העבים מתרבים בכל רחבי הארץ, אך בעיקר בחלק הצפוני של נורבגיה, שם הם מתרבים בכמויות גדולות בחורף.

בחוף הדרומי והמערבי נמצאים שחפים הרינגים ושחפים בגב שחור, כמו גם מספר עופות דורסים אחרים. באי מתגוררים כמה מיני ציפורים, כמו הקיווי בעל שלוש הרגליים, הקיטיווק כחול הרגליים ועוד כמה מינים.

מושבות הציפורים כוללות את הליצן המקסים

פופין אטלנטי מנומר, שנראה ככל הנראה בספיצברגן ובווסטרלן. מינים רבים מבקרים בעונת הנדידה, כמו קיווי כחול רגליים, חתלתול אדום רגליים ושחף לבן חזה. האי הוא ביתם של מספר מיני ציפורים, כאשר האזור העגול הוא ביתם של הנפוצים שבהם: הפינגווין שחור העיניים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן