חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 הדברים שחובה לראות ולעשות בנורבגיה

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

נורבגיה היא מדינה השוכנת בצפון אירופה וכלולה כחלק ממדינות סקנדינביה. נורבגיה נפרסת על פני 385 קמ"ר וצורתה מוארכת. הצורה המוארכת מביאה לכך שחלק ניכר מהמדינה גובל בקו החוף של האוקיינוס האטלנטי. אופי השטח הגיאוגרפי של נורבגיה הוא הררי ומכוסה בקרחונים. 

נורבגיה הינה מדינה מתועשת מודרנית ונמצאת באחד המקומות הראשונים בדירוג איכות החיים הגבוהה ביותר בעולם. עקב האופי והמיקום הגיאוגרפי המיוחד אשר קרוב לקודקוד הצפוני של כדור הארץ, מתרחשות במדינה זו תופעות טבע נדירות והיא נחשבת לאחת המדינות היפות בעולם. 

כיוצא בזאת, ישנם דברים ומקומות רבים שחובה לראות בנורבגיה, עד כדי בלבול.  כדי להקל עליכם, התמקדנו בתמציתיות ב-5 הדברים שחובה לראות ולעשות בנורבגיה.

אוסלו!

אוסלו היא בירת נורבגיה. באוסלו מבחר גדול של דברים אותם ניתן לראות ולעשות, ביניהם, פארקים, מבנים עם ארכיטקטורה מרשימה, מסלולי טיולים, מסעדות, אומנות ותרבות. אתרי חובה באוסלו הם הפיורד של אוסלו, עמק ציורי של ים בין הרים השוקק חיים- סירות מפרש, טיפוס, פיקניקים וטיולים רגליים. 

מקום נוסף הוא נהר אקרסלבה. נהר באורך 5 קילומטרים אשר נשפך אל מרכז העיר של אוסלו. מבחינת אמנות, חובה לבקר במוזיאון הגלריה הלאומית אשר מציג את אוסף האמנות הגדול ביותר בנורבגיה, בין היתר, המוזיאון מציג את יצירותיו של מונק. למחפשי הנופים, חובה לבקר בהולמנקולן. 

הולמנקולן הוא בעצם מגדל מאוד גבוה אשר ממנו ניתן לצפות בנופים הטובים ביותר על העיר אוסלו. בנוסף, אוסלו שוקקת במסעדות, ברים, אטרקציות ומוזיאונים.

צפייה באורות הצפון- הזוהר הצפוני

אין מדינה אשר מציעה מקומות רבים וטווח זמן רחב של הזדמנויות
לצפייה בפלא הטבע הבלתי יאמן של אורות הצפון.

נורבגיה בחלקה הצפוני, חשוכה משעות אחר הצהריים עד שעות הבוקר המאוחרות בין סוף ספטמבר לסוף מרץ.
כמו כן, החלק הצפוני של נורבגיה הוא אחד האזורים היפים ביותר בעולם ומתאפיין בפיורדים רבים, איים רבים והרים טלולים. אם תטיילו באזור זה באותם החודשים, הסיכוי לתפוס את מחזה הזוהר הצפוני הוא גדול.

שמש הלילה

עוד תופעת טבע נדירה ביותר אשר מתרחשת בנורבגיה היא השמש הזורחת במלואה בלילה. כן כן- שמעתם נכון. שמש הלילה הינה תופעת טבע אשר מתרחשת מצפון לחוג הארקטי ומדרום לחוג אנטארקטיקה. במהלך חודשי הקיץ כדור הארץ מסתובב בזווית מיוחדת במשך מספר שבועות, בהם השמש לא שוקעת כלל. הזמנים המדויקים הם בין עשרים לאפריל לעשרים באוגוסט. התופעה היוותה השראה גדולה לכמה אמנים גדולים ביצירותיהם.  המקומות הטובים ביותר בנורבגיה מהם ניתן לראות את תופעת שמש הלילה הם הכף הצפוני (The north cape), העיר בודו ובצד הצפוני של העיר לופוטן.

הפיורדים

נורבגיה היא המדינה אשר מפורסמת בזכות הפיורדים המרהיבים שלה ואפילו ניתן לומר שזו גולת הכותרת. פיורד הוא עמק של ים בין הרים אשר נוצר מקרחונים. הפיורדים מתאפיינים ביופי המרהיב שלהם. ישנם מספר פיורדים שהם המפורסמים והיפים ביותר של נורבגיה:

"מלך הפיורדים"- סוגנפיורד- הפיורד הגדול והארוך ביותר בנורבגיה וגם השני באורכו בעולם. מסביב לפיורד ישנן עיירות, מפלים, וגם קרחון עצום. ניתן לשוט או לקחת נסיעה ברכבת. בחוויית השיט, אולי תזכו לראות כלבי ים ודולפינים.

הארדנגר פיורד-  הפיורד השני בגודלו בנורבגיה. בנוסף, מסביב לפיורד אטרקציות רבות כגון סיורי קרחונים.

גיירנגר פיורד- פיורד שנחשב מרהיב ביופיו בזכות החוות והמפלים אשר מקיפים אותו.

לינגן פיורד- מי שמחפש טיול בחלק היותר צפוני של נורבגיה כדי לחוות את מראה הזוהר הצפוני, יכול לשלב זאת עם טיול בפיורד המרהיב והצפוני- הלינגן פיורד.

קרחונים

אין הרבה מדינות שבהן תזכו לראות את תופעת הטבע המופלאה של הקרחונים. בנורבגיה תוכלו לטייל בהם, לטפס עליהם ובקיץ אף לגלוש עליהם. כאמור, הקרחונים הפופולריים ביותר של נורבגיה הם האוסטפונה, הווסטפונה והאולב 5. נתחיל באוסטפונה אשר משתרע על פני 8,412 קמ"ר ונחשב לשני בגודלו בנפח הקרח באירופה ולכיפת הקרח הגדולה ביותר באירופה. הקרחון אולב חמש הוא חצי אי במזרח סוואלברד וגודלו כ- 4,150 קמ"ר. אחרון לרשימה זו הוא הוסטפונה אשר משתרע על פני שטח של 2,500 קמ"ר וממוקם בארכיפלג סוולבארד.

אז מה חובה לראות ולעשות בנורווגיה? להלן שאלות נפוצות

נורבגיה עשירה בנופים, אטרקציות ותרבות אך המומלצים ביותר הם, ביקור בבירת נורבגיה- אוסלו, לצפות בזוהר הצפוני, לצפות בתופעת שמש הלילה, לבקר בקרחונים ולטייל בפיורדים המרהיבים.

מבחינת אתרי טבע, מאוד מומלץ לבקר בפיורד הגדול ביותר- ה "סוגנפיורד", וב "גיירנגר פיורד" שנחשב לפיורד ציורי ביותר בזכות החוות והמפלים אשר מקיפות אותה. בנוסף, מומלץ ביותר לבקר לפחות בקרחון אחד ולכן נמליץ לכם על הקרחון הגדול ביותר- "האוסטפונה" אשר נחשב לכיפת הקרח הגדולה ביותר באירופה.

כאמור, אוסלו היא בירת נורבגיה ועשירה במראות, אטרקציות, תרבות וטעמים. מומלץ לבקר בנהר אקרסלבה, לטייל בפיורד של אוסלו, לבקר במוזיאון הגלריה הלאומית של נורבגיה אשר מציג את מיטב היצירות של התרבות הנורבגית, ביניהן, יצירותיו של מונק. 

בנוסף, מומלץ לעלות לתצפית ב הולמנקולן- נקודת תצפית מרהיבה אשר משקיפה על אוסלו. בנוסף, אוסלו מלאה במסעדות, ברים, מוזיאונים ותרבות.

בזוהר הצפוני תוכלו לצפות בין סוף ספטמבר לסוף מרץ באזורים נרחבים בחלק הצפוני של נורבגיה.בתופעת שמש הלילה תוכלו לצפות בין עשרים לאפריל לעשרים באוגוסט באזור "הכף הצפונית", העיר בודו ובצד הצפוני של העיר לופוטן.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן