חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שעות אור בנורבגיה

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

נורבגיה היא מדינה מדהימה נמצאים בה הרים מדהימים קרחונים ופיורדי חוף עמוקים. מדי שנה נוהרים לנורבגיה מליוני תיירים כדי לדוג, לטייל, לעשות סקי, לראות את הזוהר הצפוני ולבקר את העיר אוסלו המדהימה.

אבל יש דבר אחד שהופך את נורבגיה לייחודית בצורה יוצאת דופן וזו העובדה שבתקופה מסוימת זה יהיה תלוי בחודש היא זוכה ל 24 שעות אור שמש. נורבגיה חווה תופעת טבע שחוזרת על עצמה כל שנה בשם שמש חצות מה שמשפיע על שעות האור בנורבגיה ויוצר תופעה כל כך מיוחדת.

מדוע יש שעות אור בנורבגיה למשך 24 שעות?

התופעה אשר נקראת שמש חצות מתרחשת מדי שנה בשל כדור הארץ והסיבובים הטבעיים של השמש, בגלל הנטייה הטבעית של כדור הארץ. 

כדור הארץ עושה סיבוב במלואו כל 24 שעות, וכתוצאה מכך אנו מכירים את הלילה והיום, אך הטייה של עשרים ושלוש נקודה ארבע מעלות גורמת לחצי הכדור הצפוני להטות לכיוון השמש. זאת הסיבה שמדינות צפוניות ביותר זוכות לאור יותר מאשר בחלקים אחרים של העולם במהלך הקיץ.

קשה לתפוס את זה עד שנמצאים בסיטואציה, תקופה שלמה שאין חושך בנורבגיה, אם אתם שואלים את עצמכם כמה זמן יש אור בנורבגיה התשובה תהיה בתקופת הקיץ עשרים וארבע שעות זוהי תופעה פשוט אדירה למי שלא היה בה זאת תהיה חוויה בלתי נשכחת.

התופעה קורית בתקופה בין אפריל ועד לאוגוסט ככל שמצפינים יהיו יותר שעות אור בנורבגיה וככל שמדרימים ממש נכנסים אל תוך הלילה והחושך. אפשר לתאר את התופעה כמין סוג של רצועת אור אשר משפיעה רק על המדינות הצפונית ביותר.

שמש חצות, שמופיעה באמצע הלילה לפעמים חודשים בכל פעם. בנורווגיה ניתן לראות זאת מסוף אפריל עד אוגוסט. שמש החצות עושה חזקה באזור הארקטי, ודועכת בהדרגה ככל שאתה נוסע דרומה יותר 

מדוע קיימת שמש חצות? שמש חצות מתרחשת מדי שנה בשל כדור הארץ והסיבובים הטבעיים של השמש, ובגלל הטיה הטבעית של כדור הארץ. על פי HowStuffWorks, כדור הארץ מסתובב במלואו כל 24 שעות, וכתוצאה מכך לילה ויום, אך הטייתו של 23.4 מעלות גורמת לחצי הכדור הצפוני להטות לכיוון השמש. לכן, המדינות הצפוניות ביותר זוכות לאור יותר מאשר בחלקים אחרים של העולם במהלך הקיץ.

Sunset at sea with many small islands, Norway
Sunset at sea with many small islands, Norway

מתי יש שעות אור בנורווגיה במשך 24 שעות ביממה?

אם אתם מעוניינים לבקר בנורבגיה בתקופה שיש את התופעה שנקראת שמש חצות ולחוות שעות אור בנורבגיה נמשכות אשר עשרים וארבע שעות ברצף זה יהיה במהלך חודשי האביב והקיץ.

אפשר לנצל את העובדה שיש אור בנורבגיה במשך עשרים וארבע שעות לכל מיני פעילויות שמעולם לא הייתם חושבים לעשות במצב רגיל של חושך בלילה ואור ביום. ישנם דרכים רבות לנצל את העובדה כמו למשל קמפינג בטבע או לצאת לפיורדים ולשחות עם לוויתנים.

יש משהו כמו שבעים וחמש ימים של שעות אור בנורווגיה, אז אם אתם שואלים את עצמכם מתי השמש זורחת בנורבגיה כנראה השאלה האמיתית צריכה להיות איפה השמש לא זורחת בנורבגיה בתקופת הקיץ. 

כמובן שכמו לכל דבר בחיים לתופעה של 24 שעות של אור יש גם את התופעה ההפוכה ובחודשי החורף יש ימים של חושך בנורבגיה, מפני שהשמש לא זורחת כמעט בכלל בימים אלו. התקופה שיש חושך בנורבגיה מתאימה לאטרקציות רבות כאשר הבולטת בהן היא צפייה באורות הזוהר הצפוניים תופעת טבע נדירה שפשוט אסור לפספס.

שאלות נפוצות בנושא שעות אור יום בנורבגיה

התופעה של 24 שעות אור בנורבגיה נקראת שמש חצות, זוהי תופעה ייחודית למדינות הצפוניות ביותר בכדור הארץ ולנורבגיה בפרט 

את התופעה של עשרים וארבע שעות אור בנורבגיה אפשר למצוא בין חודשי האביב לחודשי הקיץ זוהי חוויה מטריפת חושים שרק שנמצאים בה אפשר להבין את רמת העוצמה של התופעה.

בתקופת שיא החורף קורה בדיוק ההפך, רוב שעות היום השמש לא זורחת בנורבגיה, והמדינה רוב הזמן נמצאת בעלטה, זוהי תקופה מצוינת לאטרקציות מיוחדות כמו צפייה באורות הזוהר.

בתקופת הקיץ השמש פשוט לא שוקעת והיא נמצאת כמעט תמיד באותו מקום, בחלק הדרומי יותר של המדינה ניתן לראות  את שקיעת השמש.

שעות אור בנורבגיה: רוצים טיולי יום בנורבגיה? חשוב להכיר את שעות אור היום בנורבגיה כדי לטייל בזמן שיש אור ולא בזמן שיש חושך. אז איפה השמש זורחת?

הייתי בנורווגיה כמה פעמים ואני עדיין חושב שהזמן הטוב ביותר לבקר בנורבגיה הוא בינואר. במהלך תקופה זו הזדמן לי להיות חלק ממדריך שפרט מדוע כדאי לכם לצאת לסיור אורורה בטרומסו, כיצד לצלם את הזוהר הצפוני בנורבגיה ומה יש לו להציע כסיור אורורה טוב. זהו מדריך טוב לראות בדיוק מתי והיכן תופעות פנטסטיות אלה מתרחשות. הבאתי איתי את המדריך הזה, מכיוון שזה אחד המקומות הטובים ביותר לראות כיצד שמש חצות של נורבגיה משפיעה על הסביבה האנושית. מה גורם לזה ומתי / איפה זה בדיוק קורה. ישנן מספר סיבות טובות לראות את הזוהר הצפוני של נורבגיה בחודשי החורף, במיוחד בחורף. למרבה המזל, לנורבגיה יש חודשים כהים רבים, כך שתוכל לראות אותם בכל עת בין ספטמבר לאפריל. לדעתי, הזמן הטוב ביותר לבקר בנורבגיה בחורף הוא בין פברואר למרץ, כאשר עדיין יש קצת שלג ויש לך את ההזדמנות לראות את הזוהר הצפוני, אבל גם כשהימים ארוכים מספיק כדי לעשות משהו באמת. שמש חצות נמשכת בין התאריכים 14 במאי ל -29 ביולי והיא נראית גם מצפון-מזרח הארץ וגם מדרום-מערב. אם אתה נוסע צפונה ועובר דרומה יותר, התקופה עשויה להימשך, אך היא תהיה גלויה עד מאי או יוני.

בדומה לחורף ולקיץ

בחלקים מסוימים של נורבגיה רואים את שמש חצות גם בחורף וגם בקיץ. הלילה הקוטבי נמצא בעיצומו היטב בנובמבר, אך ההפך מלילה הקוטבי הוא שמש חצות, המתרחשת בשעות הבוקר המוקדמות של ה -1 בינואר, ה -2 בפברואר וה -3 במרץ. בסביבות השעה 15 בערב במקומות כמו אוסלו השמש שוקעת. בו זמנית עם הירח ושוקע בסביבות השעה 16:00 בצפון-מזרח המדינה, עם זאת, הוא לעולם אינו שוקע לחלוטין, מכיוון שהוא עולה בסביבות השעה 14 אחר הצהריים ואז שוקע בסביבות השעה 17 או 18 בערב, למעט חושך קצר בין השעות 18:00 לשעה 7 אחר הצהריים בערב ה -1 בפברואר.

במעגל הארקטי יש "לילות קוטביים" בהם השמש לא עוברת את האופק במשך 24 שעות

יש זמן בקיץ בו השמש שוקעת והארכיפלג הנורווגי והאוקיאנוס הארקטי שטופים באור במשך 24 שעות מאפריל עד אוגוסט. ביוני ויולי יש שעות אור ארוכות יותר (בערך 19), בעוד שהירח שוקע בין השעות 23:00 ל -4 בבוקר בינואר ובפברואר, ובמרץ ובאפריל, ביוני וביולי יש דקות ארוכות יותר של אור יום (בערך 18 שעות) וקצרה חושך בין השעות 18: 00-19: 00

בדרום נורבגיה

שמש חצות לא נמשכת כל הלילה, אך עדיין יכולות להיות שקיעות וזריחות. מדינות אירופה שאינן צפוניות כמו נורבגיה לעולם אינן שוכחות לחוות את ליל הזהב – הזמן של "שמש חצות", ולכן הן לעולם אינן חוות את "ליל הזהב" או את "זמן אחרי חצות".

הזמן הטוב ביותר לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה

הוא כשיש יותר שעות אור מאשר חושך. בקיץ הימים ארוכים יותר ולכן אין דרישה מהותית לראות את התופעה. עם זאת, אם היום ארוך ובצפון נורבגיה יש 24 שעות אור שמש בתקופה זו, האורות הצפוניים ייראו לעין.

אם אתה מבקר בנורבגיה בינואר

אני לא יכול להמליץ על נסיעה צפונית לטרומסו במיוחד כדי לראות את הזוהר הצפוני. עם זאת, אנו יכולים לומר כי אוקטובר ודצמבר הם החודשים הטובים ביותר לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה כשחושבים על טיול בטרומסו. אם אתם מעוניינים לצלם את הזוהר הדרומי, הזוהר הצפוני או הזוהר הצפוני, בואו והצטרפו אלינו לאחד הטיולים שלנו. חודשי אוקטובר עד מרץ הם גם חודשים טובים לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה, מכיוון שיש יותר שעות חושך. זכור שיש דבר אחד גדול שמשפיע על התקוות שלך לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה, ודבר שלא ניתן להגדירו מראש.

כשהגעתי לטרומסו באוגוסט

תקופת השמש של חצות בדיוק הסתיימה והשמים היו חשוכים רק שעה או שעתיים בלילה. אם אתה מגיע לנורווגיה בתקופה מעוננת, הימים הראשונים שלך במעגל הארקטי הם כהים למדי, אך יש יותר קשר לגידול בפעילות השמש. עונת השיא של נורבגיה בזוהר הצפוני היא בין ספטמבר למארס, והלילה הארקטי עדיין נמצא במרחק של שלושה חודשים. קו אורך 25.9 מעלות מזרח, מה שהופך אותו לכ- 3500 קילומטר מהקוטב הצפוני, מה שהופך אותו לאחד המקומות הצפוניים ביותר על פני כדור הארץ. חלון ההזדמנויות בין לילות הקוטב הוא הזמן המושלם לתצפית על אורות הצפון. אם אתה מבקר בנורבגיה באמצע החורף, יש לך סיכוי טוב לראות את הזוהר הצפוני בלילה הארקטי בסוף נובמבר או בתחילת דצמבר, אך אין כל ערובה ללילה בהיר בנורבגיה בתקופה זו של השנה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן