חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה בנורבגיה עם דרכון אירופאי

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

נורבגיה, ארץ הקרחונים, הפיורדים, ההיסטוריה והתרבות העתיקה של הוויקינגים, מהלכת קסם. האגדות העתיקות שלה והנופים הקסומים שהיא חובקת בתוכה הופכים כל טיול להרפתקה. כמה ישראלים בעלי דרכון אירופאי שחזרו משם לאחרונה מספרים מדוע הם ממליצים ומה כדאי לחוות במקום. 

אוסלו, אטקרציות והפסלים הנפלאים שחבויים בה 

בגלל שיש לנו אזרחות אירופאית ועבודה גמישה, סיפרו לנו נטע וארז מישראל, ערכנו טיול בכל רחבי אירופה, סקנדינביה וגם בנורבגיה, למשך מעל שנה רצוף. אבל, אפשר לבלות גם חופשות קצרות בנורבגיה וליהנות מכל הטוב שיש למדינה להציע. לדוגמא, כשאתם מגיעים לאוסלו אתם יכולים להעביר ימים שלמים בהתרשמות מהארכיטקטורה, המוזיאונים והפארקים. אבל אם יש לכם זמן יחסית מצומצם, כדאי להתחיל בפארק הפסלים. מדובר בגן מוריק ומיוחד, ובו פסלים שישאירו בכם רושם בל ימחה. 

לאחר מכן, תוכלו לערוך שיטוט בנמל ולעצור במסעדה טובה עם מנות אותנטיות. אם יש לכם זמן, תוכלו לבקר באחד המוזיאונים המפורסמים במדינה. אנו ממליצים לדוגמא על מוזאון המוקדש ברובו לספנות הוויקינגית, עם שפע של מוצגים מדהימים ושחזורים. אם אתם חובבי נהרות, תיהנו גם מאזור אקרסלבה. סמוך לנהר שחוצה את אוסלו אפשר להעביר חופשה שלמה באזור הזה. אין ספור פארקים, שבילי טיול ואטרקציות מסוגים שונים.  

הפלגה בפיורדים המופלאים

הרבה כפרים ייחודיים תוכלו למצוא בנורבגיה וכל מיני ערי נמל קטנות וציוריות. אבל גולת הכותרת (לטעמנו) של ביקור במדינה לוקח אתכם להפלגה בפיורד. אפשר לראות פיורדים גם שלא מכיוון המים, אבל בהפלגה אפשר לראות טוב במיוחד את פלא הטבע המרשים במלוא הדרו. תוך כדי הפלגה ניתן לראות את הפסגות והצוקים המדהימים, לעיתים מתרשמים גם ממפלים גולשים וציוריים. בחלק מהפיורדים נהוג לשלב עצירות בעיירות הטובלות בדשאים מוריקים. אפשר להצטרף לסיורים מאורגנים שבהם בעצירות הללו משלבים נסיעה באוטובוס אל נקודות תצפית. מומלץ לבחור מסלול שבו זוכים לנקודת מבט נרחבת, של האגמים הגדולים, הרים מושלגים ונוף פתוח, שאין דברים כאלה כמעט בשום מקום אחר בעולם. 

לצעוד על קרחונים או חופשה בקרוואן

אם תגיעו לנורבגיה בעונה המתאימה, אל תוותרו על ביקור בקרחונים. סיורי קרחונים יכולים להיות חוויה מאלפת, שכמעט לא ניתן לחוות כמוה בשום מקום אחר. בחלק מאתרי הקרחונים הכניסה חינם ובאחרים מדובר באתר עם דמי כניסה. כמו כן חלק מהאתרים אפשריים לגישה רק עם מדריכים מקומיים, בתשלום. אבל אם אתם מגיעים למדינה בקיץ, אפשרות נהדרת תהיה לבלות חופשה שלימה בקרוואן. אפשר להגיע לסוכנות להשכרת קרוונים ולשכור את הדגם הרצוי, בהתאם למספר האנשים. מומלץ לתכנן את מסלול הטיול מראש, למרות שההרפתקנים יכולים לשאוב סיפוק ממסע ספונטני. המלצה שלנו, השתדלו לעבור תוך כדי החופשה בברגן. המקום נחשב לאחד מאתרי החובה במדינה, על שפע האטרקציות, שוק הדגים והאווירה הכללית. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן