חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נורבגיה הזוהר הצפוני

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

הזוהר הצפוני? אורות הצפון? טיול אל הזוהר הצפוני של צפון נורבגיה

נורבגיה היא אחת מהמדינות היפות בעולם, פסגות מדהימות, פיורדים עוצרי נשימה, עמקים, איים מרובים, כפרי דייגים אותנטיים, אתרי מורשת עולמית היסטוריים,  מפלים רבים הזורמים במורד הרים תלולים אל עבר מים כחולים וצלולים.

הקסם של הזוהר הצפוני מתרחש בלילה כשהשמיים חשוכים. מדובר באחת מהחוויות העוצמתיות, המופלאות והמרטיטות שתחוו בחייכם, אם אתם מספיק ברי מזל כדי לחוות זאת. מדובר בחגיגה לעיניים, מעין מופע מחול שמימי לנגד עיניכם בשמי הלילה, עם הבזקי צבעים מהפנטים של ירוק, כחול, ורוד וסגול. 

בין סוף ספטמבר לסוף מרץ, צפון נורבגיה חשוכה משעות אחר הצהריים המוקדמות ועד שעות הבוקר המאוחרות, אז ניתן לראות את תופעת הטבע של האור הצפוני לעתים קרובות. 

מעבר לזוהר הצפוני, תוכלו לצאת לטיולים רגליים, סקי, מזחלות כלבים , ספארי של לווייתנים או חיות בר. לאחר מכן, תוכלו להירגע בבתי מלון מפנקים .

מהי בדיוק תופעת הטבע הזוהר הצפוני? כאשר החלקיקים פוגשים את המגן המגנטי של כדור הארץ, הם מובלים לכיוון אליפסה סביב הקוטב הצפוני המגנטי שבו הם מתקשרים עם החלקים העליונים של האטמוספירה, שכבות האוזון, החמצן , האנרגיה שמשתחררת לאחר מכן נשלחת אלינו כאורות צפון.

מדובר בחלקיקים שזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ ומתנגשים במולקולות שבאוויר, בעיקר בחנקן ובחמצן שבאטמוספירה – וגורמים להם לשחרר אנרגיה בצורה של פליטת אור. התופעה מתרחשת בעת פעילות מוגברת של השמש. נוצר מפגש בין האטומים הטעונים המצריך שחרור אנרגיה, שבא לידי ביטוי בהופעת זוהר הקוטב.

המראה העוצמתי של האורות ועוצמתם נשלטים על ידי פעילות השמש ומיקומה תלוי בשדה המגנטי של כדור הארץ.מכיוון שהרכב האטמוספירה שלנו משתנה, צבעי הזוהר הצפוני נעים בין ירוק לסגול.

האורות בדרך כלל יהיו גלויים מעל יבשת צפון נורבגיה במהלך הלילה, כאשר הפעילות הסולארית עולה, ניתן לראות את האורות הצפוניים גם דרומה יותר בנורבגיה.

לעתים קרובות אומרים שהחלקים הצפוניים של נורבגיה הם המקומות הטובים ביותר בעולם לראות את האורות הצפוניים, מכיוון שחלק זה של המדינה שוכן ממש מתחת לאליפסה האוראלית. 

חגורת הזוהר הצפוני מופיעה בצפון נורבגיה מעל איי לופוטן (אם כי בשנים האחרונות נצפתה אורורה אף מעל טרנדלנד דרומה יותר), ניתן לצפות באורות הצפוניים בלופוטן או בטרומסו, 500 קילומטרים צפונה יותר, רק מזווית אחרת.

צריך להתאזר בסבלנות בהמתנה לזוהר הצפוני, על מנת למקסם את הסיכויים לתצפית, מומלץ להגיע בסוף הסתיו ובחורף או לחילופין בתחילת האביב (מספטמבר עד סוף מרץ), אז האורות מופיעים בתדירות גבוהה.

בנוסף, יש לכם סיכוי גבוה יותר לצפות בזוהר הצפוני סביב חצות, כאשר מזג האוויר קר ויבש, בדרך כלל מדצמבר. הימנעו  מימים בהם הירח מלא, מכיוון שהוא יהפוך את החוויה לחיוורת ופחות זוהרת.

טיול בעקבות הזוהר הצפוני

אנחנו בטוחים שתרצו לתעד את הזוהר הצפוני ולהוכיח לחברים שבאמת חזיתם ברגע הפלאי הזה. קודם כל התרחקו מהאורות של העיר ותמצאו מקום מספיק חשוך, אל תשתמשו בפלאש בעת צילום התמונות. ביחרו ביום עם שמים בהירים ובדקו את תחזית האורורה, שהיא אכן צפוייה להתרחש.שמרו על המצלמה יציבה, רצוי להשתמש בחצובה או שתציבו את המצלמה במקום יציב אחר על מנת להשאיר את המצלמה דוממת. הגדרות המצלמה הנכונות לצילום האורות הצפוניים הן הגדרות ידניות , יאפשרו להתאים את המיקוד. אם יש לכם רק טלפון, מצא את האפליקציה המתאימה, תוכלו להוריד אפליקציה שתעזור לכם לשנות את מהירות התריס במצלמה.התנאים הטובים ביותר לצילום האורות הצפוניים באמצעות הטלפון הם ירח בהיר ואם האורורה עם צבעים מאוד חזקים היא תיקלט טוב העדשה הטובה ביותר לשימוש בעת צילום האורות הצפוניים היא עדשה רחבת זווית.כך תקבלו את תמונת האינסטגרם המושלמת שחלמתם עליה.

תוכלו לצפות באורות הצפוניים המהבהבים על פני השמים הארקטיים מצלע הר או מחוף הים ,מלבד טרומסו קיימים עוד מקומות מומלצים בנורבגיה עם סיכויים גבוהים לצפות בזוהר הצפוני:

Lofoten Islands – תוכלו לראות את הזוהר הצפוני בטבע הפראי של איי לופוטן,תוכלו לראות פסגות הרים וכפרי דייגים צבעוניים.

Svalbard – ממלכת אי עם פיורדים מכוסים קרח, קרחונים, הרים דואגים וחיות בר נדירות הכוללות דובי קוטב.

Helgeland – מעבר לזוהר הצפוני, הלגלנד זה גם אחד המקומות הטובים ביותר בנורבגיה לשייט קיאקים לראות את האיים, השוניות והמפרצים.

Narvik – שם השמיים בהירים במיוחד – תנאים מעולים להתבוננות באורות הצפון (המכונים גם אורורה בוראליס).

Lyngenfjord region -אזור לינגנפיורד הוא לינגנפיורד היפהפה באורך 82 קילומטרים , המוקף בקרחונים כחולים, נקיקים עמוקים, ופסגות רכס הרי לינגסאלפן, שחלקם מתנשאים עד 1,833 מטרים. בזכות אקלים יבש  תוכלו לראות את הזוהר הצפוני.

Senja – אי אגדי, חוץ מהזוהר הצפוני תוכלו ליהנות גם מפעילויות מהנות כמו טיולי סקי, דיג חורפי ומזחלות.

Bodø – תוכלו למצוא תנאי אור טובים בכל ימות השנה, גם במהלך החודשים האפלים ביותר.

Varanger – ממוקם במוקד של האליפסה, מה שהופך את האורות הצפוניים לאירוע מושלמים ברור מאוד בימים בהירים. אין צורך לנהוג במשך שעתיים -שלוש למיקום. 

North Cape- North Cape Plateau – רמה הררית גדולה המסתיימת בצוק בגובה 307 מטר ממנה ניתן לחזות בנופים, בטבע פראי וגם באור הצפוני.

Alta – עיר מודרנית בת 20,000 איש המצויה בעמק מבודד ומוגן באורן בגובה 70 מעלות צפונה, מוקפת הרים. נמצאת ממש מתחת לאליפסה של האורות הצפוניים, נהנית מאקלים יבשתי עם הרבה שמיים בהירים המאפשרים לאורורה להיראות ברוב הלילות.

לטרומסו יש אקלים חופי מתון יותר מיעדים אחרים באותו קו הרוחב. כך שאפילו אמצע החורף יחסית קל יותר ליתר חלקי נורבגיה. הטמפרטורה הממוצעת של החורף בטרומסו היא סביב -4 מעלות צלזיוס.

בטרומסו יש מגוון רחב של מקומות לינה המתאימים לכל תקציב, אם כי נורבגיה באופן כללי היא יעד יקר. ישנם כ 2600 חדרי מלון במרכז העיר, דירות , אתרי נופש יפים ליד הים או בקתות מחוץ לעיר. 

Tromsø- טרומסו

טרומסו היא העיר הגדולה ביותר בצפון נורבגיה.  היא ממוקמת בין פיורדים, פסגות הרים ואיים, היא מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולי טבע.

טרומסו ממוקמת בלב השממה הארקטית, מוקפת הרים תלולים ופיורדים יפים. הטבע המדהים קרוב מאוד למרכז העיר, תוכלו לצאת לסיורים וללמוד על ההיסטוריה הקוטבית.  במהלך היום תוכלו לחוות חוויה מדהימה של גלישה עם מזחלות כלבים, לצפות בלוויתנים, להאכיל איילים, לשוט בקייקים ולצפות בפיורדים, לנסות רכיבה על אופנועי שלג. במרחק חצי שעה ממרכז ההעיר, תוכלו אפילו לצפות בכלבי ים ובלילה להמתין בסבלנות לאורות ולחוות בתופעת הטבע של הזוהר הצפוני.

טרומסו ממוקמת באזור בעל הסיכוי הגבוה ביותר לראות את האורות, ניתן לצפות בתופעת טבע זו בסוף אוגוסט עד אפריל,בדומה לתופעות טבע רבות, הזוהר הצפוני משתנה ובלתי צפוי, בהתאם לתנאי מזג האוויר ופעילות השמש. אם השמים בהירים, ייתכן שתוכל לראות את הזוהר הצפוני ממש מעל העיר טרומסו. אם אתם טסים מאוסלו לטרומסו או מיעד אחר אולי אפילו תראו את האורות מהטיסה שלכם. אם השמים בהירים ייתכן שתוכל לראות את הזוהר הצפוני ממש מעל העיר, אך כדי להגדיל את הסיכויים מומלץ לצאת לסיור במקום חשוך, הרחק מהאורות של מרכז העיר. 

לבירת הצפון יש חיי תרבות עשירים. במהלך החורף מתקיימים אירועים חשובים כגון פסטיבל הסרטים הבינלאומי של טרומסו, חצי מרתון לילה קוטב, פסטיבל הזוהר הצפוני ועוד. תוכלו לראות גם את קונצרט ראש השנה של הפילהרמונית הארקטית והופעות הזוהר הצפוני בקתדרלה הארקטית .

תוכלו לבקר במוזיאונים המתארים היסטוריה קוטבית,וגלריות לאמנות, לאכול אוכל מקומי מסורתי וכמובן ליהנות מחיי לילה תוססים, ברים , מסעדות ומועדוני לילה הממוקמים לאורך הרחוב הראשי Storgata, כך תוכלו לדגום באותו הערב כמה מקומות .

יכול להיות ואני יגיע ולא אראה את הזוהר הצפוני?

ישנם אתרי אינטרנט אשר מספקים תחזית בנוגע  לסיכוייכם לחזות בתופעת הזוהר הצפוני. אם השמים בהירים ויש תחזית חזקה לאור הזוהר באותו לילה אולי לא תצטרכו לנסוע רחוק, אבל מרדף אחר הזוהר הצפוני הוא בדרך כלל ברכב בו נפגשים במקום מרכזי בטרומסו בשעות הערב המוקדמות או אחר הצהריים המאוחרות ואז נוסעים למצוא את האורות ומרחיקים ממרכז העיר, בעיקר ככל שמזג האוויר מעונן המרדף אחרי האורות עשוי להיות כרוך בנהיגה  אל מחוץ לעיר.

הגעתי לטרומסו - מה יש לעשות?

הזוהר הצפוני היא חוויה מרתקת, מכיוון שהיא לא דומה לשום תופעת טבע שראיתם בעבר, אנשים מדווחים שהם חוו חוויה עוצמתית במהלכה איבדו את תחושת הזמן והמקום. כולם אמרו שזאת חוויה שינצרו לשארית חייהם. 

טרומו ידועה בחיי הלילה שלה, נסקור עבורכם חלק ממקומות הבילוי המומלצים:

Bardus Bar בכתובת: Cora Sandelsgate 4, 9008 Tromsø

בר קוקטיילים, המציע את  קוקטייל האצות האקטי,חוויה צפון נורבגית מסורתית שאסור לפספס.בין אם יש לכם חשק לקוקטייל, כוס יין, בירה וכן המקום מציע  את אחד מהמטבחים הטובים ביותר בטרומסו.

Flo Table & Bar בכתובת: Bergsfjordveien 1787, 9385 Skaland תוכלו ליהנות ממנות הביסטרו, בשרים מעושנים לצד תפוחי אדמה מקורמלים, דגים ועוד.

Full Steam Tromsø AS בכתובת Søndre Tollbodsgate 3, 9008 Tromsø

המבנה נבנה בשנת 1902 כמפעל דגים. הבניין מטופח ותוכלו ליהנות מאוכל המבוסס על מרכיבים מקומיים מהים.

Gründer Café & Bar בכתובת Storgaten 44, 9251 Tromsø 

Gründer הוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בטרומסו. ארוחת צהריים החל מהשעה 11:00 כל יום למעט ימי ראשון, המקום מציע טאפאס, כריכים וסלטים הם פריטי תפריט פופולריים. בצהריים. בערבים, Gründer הופך לבר שוקק חיים. עם מקומות ישיבה בחוץ למעשנים.

No 24 בכתובת Strandgata 24, 9008 Tromsø 

פאב הממוקם ב Stortorget עם תקליטנים, רחבת ריקודים, הופעות חיות, חמישה מסכי טלוויזיה ,מבחר גדול של קפה, שנים עשר סוגי בירות מהברז ומגוון קוקטיילים.

Rorbua Pub  בכתובת Sjøgata 7 , 9008 Tromsø

פאב מסורתי, מקום לשתות בו את בירת מאק המפורסמת ממבשלת הבירה הצפונית ביותר בעולם, לאכול פיצה וחטיפים. בין ימי רביעי לשבת הפאב מארח להופעות הרכבי להקות רוק.

Tromsø Mikrobryggeri בכתובת Storgata 78, 9008 Tromsø

אם חשקה נפשכם בבירה, מדובר במבשלת בירה מקומית מאז 2014.המקום שייך לשני מקומיים צעירים, יש לבעלים פאב נוסף במרכז העיר – B13 Brewpub ב- Skippergata 15 .

Verdensteateret בכתובת Storgata 93b, 9008 Tromsø

מקום מפגש בבית קולנוע היסטורי משנת 1916. המקום יציע לכם קפה ביום  ובר  בלילה. המקום מציע סרטי קולנוע.

Vertshuset Skarven  בכתובת Strandtorget 1, 9008 Tromsø

המקום מציע, בירה, יין, חטיפי אצות ומרק רכיכות, מולים טריים, מרק איילים ועוגות נפלאות לקינוח.

Ølhallen Brewpub בכתובת Storgata 4, 9008 Tromsø

זה המקום עם הבירות הכי מובחרות, הבירות הטובות ביותר ממאק כמו גם מבשלות בירה נורבגיות אחרות.במקום -72 ברזים שונים של בירות. 

נורבגיה הזוהר הצפוני: טיול אל הזוהר הצפוני של נורווגיה כל מה שצריך לדעת. אז איפה רואים את הזוהר הצפוני בנורבגיה, מתי ואיך מגיעים? הכל כאן!

טרומסו, העיר הגדולה ביותר בצפון נורבגיה, ידועה כאחד המקומות הטובים ביותר בעולם לראות את הזוהר הצפוני בשל קרבתו לחוג הארקטי.

טרומסו

הוא המקום המושלם לצוד את הזוהר הצפוני, מכיוון שהוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בעולם לראות את האורורה בוריאליס. נורבגיה מברכת מבקרים מכל רחבי העולם לראות את הזוהר הצפוני, אך יש לך גם אפשרות לראות אותם בסיור או לעשות את רובם בעצמך. צאו לטיול בעיר הצפונית ביותר של נורבגיה, טרום סוי, בצפון נורבגיה לטיול יום ולסיור לילי בעיר הגדולה ביותר בנורבגיה, אוסלו, כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר לראות את הזוהר הצפוני.

כמובן

ישנם יעדים רבים אחרים בהם תוכלו לבקר כדי לחוות את הזוהר הצפוני. רק שים לב שאם אתה לא משלם עבור סיור, זה אף פעם לא ערובה לראות אותם. יש, עם זאת, כמה דרכים פשוטות וזולות – ידידותיות לראות אותם בטיול. לנורבגיה יש כל כך הרבה מה להציע כמדינה בכלל, שמובטח לך שיהיה לך זמן מדהים, גם אם אתה אף פעם לא רואה את האורות. לבסוף, אם הסיבה העיקרית לביקורך בנורווגיה היא לראות את הזוהר הצפוני, יהיה לך יותר מזל. אם אתה רוצה לראות את הזוהר הצפוני ונמצא רחוק מספיק צפונה, נורבגיה היא אולי המקום הטוב ביותר לבקר בו.

אם אתם תוהים היכן תוכלו לראות את הזוהר הצפוני בנורווגיה מחוץ לאוסלו

אנו ממליצים שהסיכוי הטוב ביותר יהיה לחלק הצפוני של המדינה, במיוחד לטרומסו שבחוג הארקטי. למרות שלא היינו ממליצים על אוסלו רק כדי לראות את האורורה, אינך צריך להיות באוסלו. אם אתה נמצא בקו רוחב שבו אתה רואה את הזוהר הצפוני ובאמת רוצה לראות אותם, האפשרות הטובה ביותר שלך היא לעלות על מטוס לטרומאסו, מקום במעגל הארקטי. אם אתה מעוניין לצלם את הזוהר הצפוני בנורבגיה, אחד מהטיולים שלך יעלה. קרא את המדריך שלנו כדי לראות את הזוהר הצפוני והרפתקאות אחרות בנורווגיה ובסביבתה לקבלת מידע נוסף בנושא זה.

אם המטרה העיקרית שלך בביקור בנורבגיה

היא לראות את הזוהר הצפוני, זהו סיור נהדר עבורך. אנו מקווים שיהיה לכם כיף רב בביקורכם בטרומסו ואצבעות ידיים שתראו כמה אורות צפון בנורבגיה. אנו מקווים שיש לך מושג טוב לאן אתה יכול ללכת לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה היפה וכיצד אתה יכול לראות את הזוהר הצפוני. ספר אורות צפוני בו תוכלו לראות אותו בחינם באמזון, גוגל פליי, אמזון קינדל וחנויות מקוונות אחרות.

הדבר החשוב ביותר לומר מראש

הוא שתוכלו לראות את הזוהר הצפוני של נורבגיה מכל מקום. אפשר בהחלט לבלות סוף שבוע ארוך או אפילו כמה שבועות בצפון נורבגיה ולראות את הזוהר הצפוני, אבל כמובן שצריך קצת תכנון ומזל. תכנון טיול לנורווגיה רק כדי "לראות" את הזוהר הצפוני יכול להיות אתגר שתלוי מאוד במזל ובמזג האוויר.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את הקסם של נורבגיה

היא לערוך סיור מאורגן באורות הצפון בטרומסו. אם ראיתם את האורורה, ישנם גם סיורים מודרכים לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה, כמו אלה המוצעים בטרומאו. טרומסו מציע מגוון סיורים, החל מטיול יום לקוטב הצפוני, לסיור לילי ועד ללינת לילה.

לאלה התוהים באילו חודשים נראים נורא הזוהר הצפוני בנורבגיה

עונת השיא בנורווגית היא ספטמבר עד מרץ. אם אתה תוהה איזה חודש הכי טוב לראות את הזוהר הצפוני, אוקטובר הוא הטוב ביותר, אבל אתה יכול לראות אותם גם בחודשי החורף דצמבר, ינואר ופברואר. חודשי אוקטובר עד מרץ הם הזמן הטוב ביותר לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה, מכיוון שאין יותר משעת חושך. מרץ הוא גם זמן טוב לבקר בנורבגיה כדי לראות את הזוהר הצפוני, במיוחד בחודשי החורף דצמבר, ינואר, פברואר ומארס. כשהימים קצרים יותר בנורבגיה, אתה יכול לראות את הזוהר הצפוני בין השעות 5 ל -6 בבוקר, וזה נהדר, אבל לא מאוחר מדי בלילה. כמובן, לא צריך להיות מופתע לראות את הזוהר הצפוני של נורבגיה, כי אתה אפילו לא צריך לחכות עד 2024. אני מקווה שנהנית מהפוסט הזה על המקומות שבהם אתה יכול לראות את הזוהר הצפוני בנורווגיה ואם אתה מעוניין ללכת לשם, מה עליך לעשות.

הדבר הראשון שעליך לדעת

הוא שהמקום הקל ביותר לראות את הזוהר הצפוני בנורבגיה הוא לפלנד הנורבגית, שכן אתה יכול לראות היכן יש צורך ב- KP נמוך. יש מדריך שמסביר בפירוט מדוע כדאי לקחת סיור באורות הצפון לטרומסו, איך לצלם אותו ומה יש לו להציע כסיור אורורה טוב. אתה צריך גם להבין את הזמן הטוב ביותר לראות אותם גם בהתבסס על מיקום השמש. התקופות והמקומות הטובים ביותר לראותם הם בדרך כלל בשעות הערב והבוקר המוקדמות, במיוחד בחורף.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן