חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוגהלנד – Rogaland

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

רוגהלנד – Rogaland

המחוז הדרומי ביותר של ארץ הפיורדים. מעט רחוק להגיע אליו מאזור הפיורדים המרכזי של נורבגיה, ולכן הוא מחוץ למפת התיירות של חלק ניכר מהתיירים, אך מי שיעשה את המאמץ ויגיע יהנה מתופעות טבע מרשימות. הפיורד המפורסם באזור הוא ליסהפיורד (Lysefjord) המוקף בהרים ובמצוקים תלולים במיוחד, כמעט מאונכים, הנישאים מעל הפיורד בצורה מרשימה. המפורסמים שבהם הם צוק המטיף (Pulpit Rock), המתנשא 600 מטר אנכית לפיורד, ו-Kjerag, עוד מצוק מיוחד עם תופעת טבע מעניינת. הנוף באזור נע בין אזורים חקלאיים שטוחים, פיורדים עמוקים והרים גבוהים. באזור העיר סטוונגר החוף מלא בהמוני איים קטנים, מראה יפה במיוחד.

מקומות ברוגהלנד

סטוונגר
העיר ממוקמת על חצי אי בחוף המערבי. זוהי העיר הרביעית בגודלה בנורבגיה, אולם היא מרכזו של המטרופולין השלישי בגודלו בנורבגיה…לחצו כאן לקריאה!
סנדנס
העיר ממוקמת בקצהו של גנדספיורד (Gandsfjord), באזור בו הים והיבשה שלובים זה בזה בצורה מרהיבה. סנדנס מפורסמת בכינויה "עיר…לחצו כאן לקריאה!

הכירו את:

גלופדלסורה – Gloppedalsura Scree

שדה של בולדרים (סלעים ענקיים), תופעת טבע מרשימה, המצדיקה סטיה קלה מהכביש הראשי ועצירה קצרה. לפני 10,000 שנה לערך, בתקופת הקרחונים האחרונה, נחסם העמק, שנוצר על ידי הקרחון, בידי הסלעים של המורנה, סחף הסלעים של הקרחון, ונוצר מעין סכר. החסימה גרמה לנהר Hunnedal לשנות את מסלולו ובמקום נוצר אגם. חלק מהסלעים גודלם כגודל בניין, והם נערמו אחד על השני לגובה עצום, עובדה הממחישה את עוצמתם של כוחות הטבע. הילדים יהנו מאד לטפס על הסלעים הענקיים, אבל יש להיזהר מאד! במקום התרחשו קרבות עזים במלחמת העולם השניה בין הנורבגים לגרמנים. לוח זכרון בנקודת התצפית מנציח את הקרבות.

כתובת
30 ק"מ מזרחית לסנדנס על כביש 45, בקרבת הכפר Byrkjedal.
טלפון
+(47)-51-61 11 00
דוא"ל
postmottak@gjesdal.kommune.no

צוק המטיף – Preikestolen

צוק מרשים ביותר המתנשא לגובה 604 מטר, בתלילות של 90 מעלות, מעל ליסה פיורד (Lysefjord). שמו ניתן לו עקב צורתו המזכירה דוכן של מטיף בכנסיה, באנגלית Pulpit Rock. אחד מאתרי החובה של נורבגיה, ושווה לעשות את הדרך הארוכה מאד אליו מאזור הפיורדים המרכזי של נורבגיה. ממגרש החניה הליכה רגלית של כשעה וחצי-שעתיים לכל כיוון, בעליה מתונה עד שתגיעו למשטח סלע ענק ושטוח כ 600 מ"ר שטחו. הנוף הנשקף מראש הצוק שווה את המאמץ ללא כל ספק. קירות המצוקים בכל האזור הם בתלילות של 90 מעלות, כאילו מישהו חתך אותם בסכין, והמראה עוצר נשימה. במקום אין מעקות בטיחות, למרות הסכנה הגדולה, כדי לא לפגוע בטבע. לא לבעלי לב חלש, ונא להזהר עם ילדים קטנים! מומלץ להביט למטה בשכיבה (כמו בתמונה).
האזור כולו נקרא ריפילקה (Ryfylke) ואם אתם לא ממהרים יש בו שפע אפשרויות בילוי בטבע. ניתן להגיע לצוק המטיף בשייט על הליסה פיורד.
באזור הקרוב שפע אפשרויות לינה במלונות, דירות וחדרים. בקרבת מקום ישנם מספר קמפינגים. (פרטים באתר של Ryfylke)

כתובת
ההגעה מכביש 13, פניה מערבה מהעיירה Jorpeland.
תחנת הרכבת הקרובה ב Stavanger
טלפון
+(47)-51-70 36 60
דוא"ל
info@lysefjordsenteret.no

אכסניית פרקסטולהיטה – Preikestolhytta

ממוקמת בקרבת צוק המטיף, על גדות אגם Refsvatnet, בעל ההשתקפות המושלמת. השביל לצוק המטיף מתחיל מהאכסניה, והיא פתוחה בחודשי הקיץ בלבד. האכסניה נבנתה עוד לפני בנייתו של הכביש, כאשר טיול לצוק המטיף דרש הליכה של מספר ימים. הבניה באזור מרוחק זה דרשה העברה של החומרים על הליסהפיורד, במעלית מיוחדת שנבנתה מהפיורד לאגם Refsvatnet ומשם בסירה על האגם. המלון נבנה ליד חוות הרים ישנה מהמאה ה-18, בשם ווטנה (Vatne), שעדיין עומדת במקום.
באכסניה חדרים עם שתי מיטות או ארבע, ואולמות שינה. בחדר מים קרים וחמים, שירותים ומקלחות במסדרון. מומלץ להזמין חדרים מראש.

כתובת
מכביש 13, פניה מערבה מהעיירה Jorpeland.
מסטוונגר מעבורת ל-Tao ומשם אוטובוס (בקיץ בלבד) עד לאכסניה.
טלפון
+(47)-51-745251
פקס
+(47)-51-749111

קייראג – Kjerag

הר המתנשא מעברו הדרומי של ליסהפיורד (Lysefjord), לגובה 1,084 מ', הרבה מעל שאר ההרים באזור. צידו הצפוני הוא מצוק מרשים, היורד מגובה 1,000 מ' ישר לתוך הפיורד. זהו יעד פופולרי לטיולים רגליים. חלק מהמטיילים מעדיפים אותו על פני צוק המטיף, מאחר שהוא פחות מלא במטיילים, ואחרים בוחרים בו בגלל האפשרות לקפוץ עם מצנח (Base Jumping) מגובה 1,000 מ' אל הפיורד, או לטפס על מצוקיו התלולים. ההליכה ממגרש החניה היא קשה ולוקחת כשעתיים-שלוש לכל כיוון. המסלול מתחיל ב-Oygardstol ליד כביש Lysevegen, מעל Lysebotn, והוא עולה 750 מטר, דרך כמה רכסים. לאלו שלא ניחנו ביכולת הליכה טובה, ניתן לראות את המצוק גם בשיט על ליסהפיורד.
אחת מתופעות הטבע המרשימות של נורבגיה נמצאת על ההר. קייראגבולטן (Kjeragbolten) הוא סלע עגול ענק, התקוע כמו יתד בבקע צר בהר, בגובה 1,000 מ'. האמיצים ושוחרי ההרפתקאות מבין המטיילים לא מסתפקים בצילומו מרחוק, אלא עומדים עליו לצילום. כדי להגיע אליו יש ללכת ברגל במסלול קשה של 3-5 שעות. המסלול עלול להיות בוצי לפעמים.

כתובת
במעבורת ל-Lysebotn ומשם ברכב ל-Oygardstol.
ברכב מסטוונגר לכיוון Algard כביש 45 (152 ק"מ)
טלפון
+(47)-51-70 36 60
דוא"ל
info@lysefjordsenteret.no

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן