חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מור אוג רומסדל

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

מור אוג רומסדל – More og Romsdal

המחוז הצפוני של ארץ הפיורדים ומערב נורבגיה. לאורף חופיו פזורים איים רבים, דבר היוצר מראה מרהיב, בנוסף לאוכלוסיית בעלי החיים אופיינית, בעיקר ציפורים. חלקו הפנימי של המחוז מאופיין בהרים תלולים מאד ופיורדים ארוכים, מראה מרהיב לא פחות.
אתרי התיירות הבולטים: דרך הטרולים (Trollstigen) וקיר הטרולים (Trollveggen), האלפים של רומסדל, הכביש האטלנטי וגיירנגר פיורד. ארבע הערים שבמחוז הן: Andalsnes, Alesund, Molde ו-Kristiansund

ערים ומקומות שחשוב להכיר!

הלסילט – Hellesylt

כפר קטן וקסום (700 תושבים) השוכן על גדות סנילבס פיורד (Sunnylvsfjord), שהוא המשכו של גיירנגר פיורד. שייט בין גיירנגר להלסילט הוא אחד המסלולים הפופולריים ביותר, מאחר ובדרך וניתן לצפות במפלים רבים, שהמפורסמים ביניהם הם "הינומת הכלה" (Bride's Veil) ומפל שבע האחיות. ניתן לשוט הלוך-חזור או לשוט בכיוון אחד במעבורת עם הרכב. כל כיוון אורך כשעה. לתוך הפיורד, ממש בתחומי מעגן המעבורות, נשפך מפל מרשים, הנקרא מפל הלסילט. בכפר, למרות היותו קטן, יש מלון ומסעדה, שני סופרמרקטים, בר, קפה ותחנת דלק. בסביבות הכפר מסלולי טיול רבים. במקום גם תחנת מידע לתיירים.

כתובת
תחנת מידע N-6218 Hellesylt
בשיט על גיירנגר פיורד
בכביש 60.
טלפון
+(47)-94-81 13 32

אלסונד
עיר מיוחדת על החוף המערבי, המורכבת למעשה משלושה איים המחוברים ביניהם בגשרים. העיר מוקפת ים מכל הכיוונים, בתיה הציוריים נושקים…להמשך קריאה >>
אנדלסנס
העיירה אנדלסנס, מרכזו של מחוז רומסדל (Romsdal), מכונה גם "עיר האלפים ליד הפיורד" ("the Alp town by the fjord"). העיירה ממוקמת…להמשך קריאה >>
גיסקה
אי קטנטן, שהוא חלק ממקבץ של ארבעה איים המחוברים על ידי גשרים, מרחק עשר דקות נסיעה צפונית מערבית לאלסונד. האי גיסקה, שהוא הקטן...להמשך קריאה >>>

אטרקציות

שמורת הציפורים באי רונדה – Runde

באי רונדה, המכונה אי הציפורים, נמצאת שמורת הציפורים הדרומית ביותר בנורבגיה בה ניתן לראות את מגוון הציפורים הרחב ביותר בנורבגיה. כל שנה בין פברואר לאוגוסט מגיעות לאי 500,000 ציפורים לעונת הקינון. 80 מיני ציפורים מקננות על האי, מתוך 230 מינים שנצפו עליו בסך הכל. בחורף נשארים על האי רק המינים שיכולים להתמודד עם מזג האויר הקר והסוער. המושבות הגדולות ביותר הן של הפרטרקולה (puffin), שהיא גם החביבה ביותר על התיירים. העוף הגדול ביותר הוא הסולה המצויה, מעין ברווז בצבע לבן-כתום.
ניתן להגיע למושבות הציפורים בהליכה ברגל על ההר בשבילים מסומנים. בקיץ ניתן להצטרף לסיור בסירה סביב האי ולהשקיף על הציפורים מקרוב. בסיור עוברים דרך מפרצים ומערות, ניתן הסבר על הציפורים, ומגיעים גם לאיים שמצפון לרונדה (Grasoyane Islands), שם ניתן לראות מושבות של כלבי ים.
הפלגות יוצאות כל יום במאי – אוגוסט בשעות 11:00, 13:00, 16:00 מהקמפינג ואכסניית הנוער של רונדה. הפלגות לרונדה יוצאות גם מאלסונד במאי בימים שבת וראשון, בשעה 12:00, יוני – אוגוסט בימים ב', ד', ו' וא' בשעה 18:00.

כתובת
360 ק"מ צפונית לברגן, כביש E39, כביש 653 וכביש 654. 70 ק"מ דרום-מערבית לאלסונד, כביש E39 וכביש 654.

טרולווגן (קיר הטרולים) – Trollveggen

הר שקירותיו ניצבים לגובה 1,800 מ' מעל עמק רומסדאלן (Romsdalen). ניתן לראות את ההר המרשים בנסיעה על כביש E136 שבעמק רומסדאלן, מספר קילומטרים לפני העיירה אנדלסנס. נקודת התצפית הטובה ביותר בה ניתן לעצור היא Horgheimseidet. ניתן להגיע לראש ההר בהליכה מעברו השני, המתחילה בדרך הטרולים ואורכת 3-5 שעות (להולכים מהר).
שביל טיפוס ההרים טרולריגן (Trollryggen) לראש ההר, כשלושה וחצי ק"מ אורכו, הוא שביל הטיפוס הארוך ביותר באירופה. ראשוני המטפסים טיפסו על השביל בשנת 1958, והיתה זו הפעם הראשונה בנורבגיה שמטפסים נאלצו לישון על ההר. מאז טיפסו על קיר הטרולים בשבילים שונים, ששמם נקרא בדרך כלל על שמו של המטפס הראשון שטיפס בהם. ספורט נוסף שהיה פופולרי מאד בשנות השמונים, הוא קפיצה עם מצנח מראש קיר הטרולים, אך עקב מספר תאונות, שדרשו חילוצים מסוכנים, נאסרה קפיצת המצנחים מקיר הטרולים.

כתובת
מחוז רומסדל (Romsdal).
כביש E136 מדומבס (Dombas) מערבה, מספר קילומטרים לפני העיירה אנדלסנס (Andalsnes).
טלפון
+(47)-71-221622
פקס
+(47)-71-221682
דוא"ל
info@visitandalsnes.com

הדרך האטלנטית – Atlanterhavsveien

כביש באורך שמונה קילומטרים לאורך החוף המערבי במחוז רומסדל (Romsdal), העובר בדרכו 8 גשרים המחברים בין איים קטנים. נחשב לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם. זהו קטע מכביש 64, שתחילתו בעיירה מולדה (Molde) בדרום, וסופו בקריסטיאנסונד (Kristiansund) בצפון. קטע הכביש בין האיים מתחיל אחרי הכפר Vevang ומסתיים ליד Averoy, והוא אחד מאטרקציות התיירות המפורסמות של נורבגיה. באזור מתרחשות סערות רבות, נסיעה על הכביש בזמן סערה היא דרמטית במיוחד, ולכן תיירים רבים בוחרים לנסוע בו בסתיו, אז הסיכוי לחזות בסערה גדול יותר. לאורך הכביש פזורות נקודות חניה ותצפית, ובמזג אויר נוח ניתן לצפות בלוויתנים וכלבי ים. הים סביב מלא באיים קטנים, וזהו מראה מרהיב ומיוחד.

מחירי כניסה
יש לשלם אגרה
כתובת
כביש 64 בין מולדה (Molde) לקירטיאנסונד (Kristiansund).
כביש E6 מאוסלו מגיע עד אדלסנס, שם עולים על כביש 64.
טלפון
+(47)-71-221622
פקס
+(47)-71-221682
דוא"ל
info@visitandalsnes.com

דרך הטרולים – Trollstigen

כביש מפותל בלב ההרים הגבוהים של אזור רומסדל (Romsdal), ששמותיהם Kongen (המלך), Dronningen (המלכה) ו-Bispen (הבישופ) מעידים על תפארתם, מעל עמק איסטרדאלן (Isterdalen) היפיפה, אליו נשפך מפל סטיגפוסן (Stigfossen) בכמויות מים אדירות. דרך הטרולים היא חלקו המפותל והתלול של כביש 63, המחבר בין העיירה אנדלסנס (Andalsnes) בצפון לעיירה סילט (Sylte) בדרום, ולגיירנגר פיורד המפורסם.
הכביש נפתח ב-1936 לאחר שמונה שנות עבודה. זהו כביש צר בשיפוע של 9% עם 11 סיבובים חדים, יש לנהוג בזהירות. לצידי הכביש תצפית מסודרת על האזור. כלי רכב מעל 13 מ' וקרוונים נגררים אינם מורשים לנסוע בכביש. לצידי הכביש, בין גיירנגר לאנדלסנס, מספר חניות מסודרות, מהן ניתן ללכת ב-21 שבילים מסומנים לטיולים רגליים, תשעה מתוכם בין אנדלסנס לראש דרך הטרולים (ניתן לקבל את פירוט המסלולים במרכזי המידע באזור). מהתצפית הקרובה לכביש מבט על עמק Isterdalen, העיירה אנדלסנס עד רומסדלספיורד (Romsdalsfjord).
הכביש נסגר עקב השלג באמצע נובמבר, ונפתח במהלך חודש מאי. הוא מרוחק כשש שעות מאוסלו בדרום וכארבע שעות מטרודנהיים בצפון.

כתובת
מאוסלו על כביש E6 לדומבס (Dombas) ומשם על כביש 136 לאנדלסנס (Andalsnes).
טלפון
+(47)-71-221622
פקס
+(47)-71-221682
דוא"ל
info@visitandalsnes.com

גיירנגר פיורד – Geiranger Fjord

גיירנגר פיורד נחשב לאחד הפיורדים היפים בנורבגיה. על הגדה המזרחית שלו שוכן כפר קטן וציורי באותו שם – גיירנגר. זהו פיורד צר במיוחד, המוקף הרים גבוהים, וביחד עם הכפר היפיפה מתקבלת תמונה מושלמת. הירידה לכפר ולפיורד בכביש 63 משני הכיוונים (דרום או צפון) מאפשרת תצפיות נהדרות על הפיורד. הכביש הדרומי נקרא Geirangervegen ויש בו לא פחות מ-38 סיבובים חדים ומפחידים. הכביש הצפוני מגיע מכיוון דרך הטרולים (Trollstigvegen) ודרך הנשרים (Orneveien) שגם בהן לא מעט סיבובים חדים. ניתן להגיע גם דרך הפיורד בשייט מהלסילט (Hellesylt).
ביום עם ראות טובה כדאי לעלות עם רכב לתצפית דלסניבה (Dalsnibba), הנמצאת בתחילת הירידה הדרומית, לתצפית מגובה 1,500 מטר. זהו כביש אגרה.
בכפר עצמו אין משהו מיוחד, והוא ברובו תיירותי. ניתן לציין את הכנסיה המתומנת (Octagonal Church) שנבנתה בשנת 1842 ונשקף ממנה נוף מרהיב. פתוחה למבקרים בעונת התיירות.
אם יש לכם מספר שעות לבלות במקום, בסביבת הכפר מספר מסלולים רגליים. ניתן לראות את המסלולים באתר האינטרנט של המקום, אך כדאי גם לבקש מפה במרכז המידע. מסלול מומלץ – המסלול למפל סטורסטן (StorsetenFossen), שניתן להיכנס מתחתיו. כ-45 דקות הליכה לכל כיוון, בעלייה של 300 מטר. מומלץ מאד גם שיט בפיורד עד ל-Hellesylt, בדרך ניתן לצפות במפלים רבים, שהמפורסמים ביניהם הם "הינומת הכלה" (Bride's Veil) ומפל שבע האחיות. ניתן לשוט הלוך חזור או לשוט לכיוון אחד על מעבורת עם הרכב, כשעה לכל כיוון. בקרבת הכפר מצויים כחמישה קמפינגים.

כתובת
במעבורת מ Hellesylt או בכביש 63
טלפון
+(47)-70-26 30 99
פקס
+(47)-70-26 31 41
דוא"ל
tourist@geiranger.no

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן