חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נורווגיה – מתי מומלץ לטוס?

עזרה בתכנון טיול לנורווגיה? השאירו פרטים 👇

טיול בנורווגיה הוא תמיד חוויה ייחודית ומרגשת. אפילו שהמדינה ידועה בכל העולם בנפלאות שלה, היא רחוקה יחסית וקרה, והביקור בה עשוי להצריך התארגנות מראש בהתאם למזג האוויר. 

מסיבה זו, רבים מחכים להזמנות ייחודית על מנת לבקר בה. לא מדובר על "קפיצה" לחופשה קצרה של בטן גב במקום קרוב אלינו – אלא בחופשה חווייתית הרבה יותר, שיש לתכנן מראש.

מתי לטוס לנורווגיה?

כשמחליטים לטוס לנורווגיה, השאלה הראשונה שעולה לראש היא השאלה מתי לטוס. האם כדאי לטוס למדינה הצפונית הזו בחורף הקר והמושלג? כמה חמים שם בקיץ? ואיך נראות עונות המעבר?

ההכרעה בין עונות השנה השונות היא מאוד אישית, ותלויה בשאלה מה הנופשים מתכננים ורוצים לראות. החורף הנורווגי הוא חורף קשוח וקשה הרבה יותר מהחורף האירופאי הקלאסי והמוכר לנו. 

אבל יש בו גם נפלאות מיוחדות שאי אפשר לראות במהלך הקיץ או האביב. מנגד, הקיץ הנורווגי מאפשר ביקור באתרים שפשוט לא ניתן להגיע אליהם במהלך החורף. אז מתי לטוס?

טיול חורף לנורווגיה

החורף הנורווגי ידוע בהיותו חורף קשה, קר מאוד ומושלג מאוד. אבל החורף הנורווגי לא נראה אותו דבר בכל חלקי המדינה: 

נורווגיה היא מדינה צרה וארוכה מאוד, מה שאומר שהדרום שלה רחוק מאוד מהצפון. צפון המדינה, השייך לחוג הארקטי (חוג הקוטב), קפוא לחלוטין במהלך חודשי החורף. 

הטמפרטורות יורדות באופן קיצוני, השלג נערם לגבהים מרשימים, ויש להצטייד בלבוש חם וייעודי למדינה על מנת שלא לקפוא מקור. בדרום קר, אולם לא עד כדי כך. הטמפרטורות לא בהכרח יורדות מתחת לאפס, ולא תמיד יורד שלג.

מדוע בכל זאת לטוס לנורווגיה בחורף? החורף הנורווגי טומן בחובו הזדמנויות שפשוט לא קיימות בקיץ. החורף הוא הזמן האידיאלי ביותר לצפות בזוהר הצפוני. 

ניתן לראות אותו בעיקר בכפרים הצפוניים, אולם לעיתים גם באזורים הדרומיים יותר של המדינה. בנוסף, סוף החורף ותחילת האביב הוא הזמן הטוב ביותר לביקור בפיורדים המרשימים של נורווגיה, להם אין תחליף בשום מקום אחר בעולם.

יש לקחת בחשבון כי במהלך החורף הלילות ארוכים מאוד. בימים מסוימים ובאזורים מסוימים – בעיקר הצפוניים – כלל לא ניתן לראות את השמש. כשחושבים על מזג אוויר בנורווגיה בחורף, חשוב לקחת בחשבון גם את נושא האור והשמש.

טיול קיץ לנורווגיה

הקיץ הנורווגי, המגיע אחרי חודשי החורף הארוכים והקפואים, הוא חגיגה אמתית – בכל המובנים ובכל המישורים. 

הטמפרטורות בקיץ עולות באופן משמעותי, ויכולות להגיע ביולי ואוגוסט גם ל-30 מעלות צלזיוס. במהלך האביב, בחודשים מרץ ואפריל, השלגים מתחילים להינמס ומזרימים מים רבים אל כל רחבי המדינה. כל הנהרות והנחלים שוצפים, ומשקים את הצמחייה הפורחת בשלל צבעים ובכל הכוח.

עונת הקיץ בנורווגיה היא עונת החגיגות. זוהי העונה בה מתקיימים חגים שונים, פסטיבלים ואירועי תרבות. השמש החמימה מוציאה את כל הנורווגים מהבתים הסגורים בהם היו ספונים לאורך חודשים רבים, והאווירה פשוט מאושרת. 

מזג האוויר מאפשר שחייה באוקיינוס הנעים, טיולים רגליים, ביקור באתרי טבע שונים ועריכת פיקניקים וברביקיו בפארקים הציבוריים. הימים בחודשי הקיץ ארוכים מאוד, והלילות קצרים – פינוק אמתי אחרי החודשים החשוכים הממושכים של החורף הקר.

עבור מי שטמפרטורות נמוכות אינן מתאימות לו, והוא אוהב את הטבע החי והצוהל – אין כל ספק כי ביקור בנורווגיה בחודשי הקיץ יכול להיות מענג במיוחד.

להלן שאלות נפוצות בנוגע לנורווגיה - מתי מומלץ לטוס

המחירים בנורווגיה יורדים דווקא במהלך חודשי הקיץ. על אף שהקיץ נוח יותר לטיול וביקור במדינה, זוהי העונה שפחות עמוסה בתיירים. מאחר ותיירים רבים מגיעים למדינה במיוחד כדי להתרשם מהיופי החורפי שלה – הזוהר הצפוני, הפיורדים ועוד – החורף, האביב והסתיו הם העונות הפופולריות ביותר.

המיקום הטוב בותר לצפייה בזוהר הצפוני הוא כמובן בצפון המדינה. ככל שמתקרבים אל הקוטב הצפוני, הסיכויים לראות את הזוהר עולים. עם זאת, בימים מסוימים ניתן לראות את הזוהר גם בחלקים דרומיים יותר, ולעיתים אף בכל חלקי המדינה.

תלוי מאוד באיזה זמן מחליטים לטוס. בחודשי הקיץ לא צריך להיערך באופן מיוחד לטיול. בחודשי הסתיו והאביב יש להיערך למזג אוויר קר מאוד. בחורף, לעומת זאת, חובה להצטייד בביגוד ייעודי ומיוחד.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בנורווגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על נורווגיה!

דילוג לתוכן